Skip to content
Hamburger Menu
Skjermbilde 2022-04-06 kl. 14.12 copy

Få oppdatert kunnskap og inspirasjon!

Digitale og sosiale medier er et must i merkevarebygging og kommunikasjon nå. Ikke bare bedrifter, men også offentlige virksomheter må bygge kjennskap, kunnskap, omdømme og attraktivitet for å stå ut i det digitale landskapet.

Facebook, Instagram og LinkedIn er nødvendige kanaler, men også Snapchat og TikTok er i kraftig vekst, og har brukere som allerede er eller snart blir viktige målgrupper og beslutningstakere. Som «bensin» til disse kanalene trengs innhold i form av artikler, konkurranser, filmer og influenserdrevet innhold.

Alle jobber med å stikke seg ut, bli sett og få til konverteringer. Så hvordan bør du tenke, planlegge og jobbe i et digitalt landskap med så mye konkurranse?

Det får du mange svar på konferansen om digital og sosial merkevarebygging i Tromsø 2. juni 2022.


PROGRAM, DEL 1
Det store bildet: Hvordan lykkes med merkebygging og digital markedsføring nå?
Lars Erling Olsen

09.00 – 09.45

Lars Erling Olsen

Professor ved Handelshøyskolen BI

Har digitale kundereiser, performance marketing, influencere, Google Analytics og Facebook gjort merkevarer overflødige?

Nei, mener BI-professor og Norges fremste ekspert på merkevarer, Lars Erling Olsen.

Her viser han deg hva dere bør tenke på for å bygge merkevarer nå og hvordan digitale muligheter ikke svekker, men styrker merkevarenes betydning.

Tor magnus kolflaath

09.45 – 10.30

Tor Magnus Kolflaath

Ekspert på Inbound Marketing i Inbound Group

Innholdsmarkedsføring som virker:
5 grep du lett kan ta i bruk.

Inbound marketing handler om å få folk så interessert i det du har å tilby at de kontakter deg for å kjøpe, i stedet for at du tar kontakt med dem for å selge.

Dette er ikke bare en moderne og mer kundevennlig metode for markedsføring. Den er også veldig effektiv. Her forteller Tor Magnus hva god inbound marketing er, og om noen helt konkrete grep virksomheten din bør gjøre for å lykkes med innholdsmarkedsføring.

Petter Gulli

11.00 – 11.45

Petter Gulli

Bærekraftentusiast med lang fartstid i reklamebransjen

Hvordan snakke om bærekraft så det bygger opp og ikke river ned din merkevare?

8 av 10 sier at de ønsker å leve mer bærekraftig. Men bærekraftskommunikasjon kan fort bli utydelig, uforståelig eller til og med ulovlig. Hvilke krav bør vi sette til oss selv, og hva kan vi lære av dem som tar dette på alvor og har suksess? Og hvordan unngår vi grønnvasking?

Petter Gulli brenner for bærekraftskommunikasjon, og i dette foredraget får du mange tips om hvordan det bør gjøres.

Program, del 2:
Hvordan skape innhold som fungerer på Facebook, Instagram, Snapchat og LinkedIn?
Takin Kroop

12.30 – 13.00

Facebook:
Hvordan skape innhold som konverterer? 

Takin Kroop

Ansvarlig for digital markedsføring for bilmerket Polestar
 
Hvordan lager du innhold som konverterer til handling på Facebook? Og hvordan bygger du en digital merkevare som skiller seg ut i mengden?
 
Takin Kroop har jobbet med digital markedsføring de siste ti årene, blant annet for Nordic Choice Hotels.
 
Her deler han konkrete eksempler på hvordan å bruke Facebook til å styrke din merkevares posisjon og taktikker for å skape konverteringer.
 
thumbnail_Kornelia_Minsaas_Talerlisten

13.00 – 13.30

Instagram:
Hvordan skape engasjerende innhold?

Kornelia Minsass

Furore

2,7 millioner nordmenn er på Instagram, og i mange målgrupper er det den foretrukte sosiale medier-kanalen. Engasjerende innhold på Instagram påvirker meninger, skaper kjennskap og bygger merkevarer.

Men hvordan får du dreis på innholdsproduksjonen, organisk og betalt? Hva engasjerer? Hvordan bruke video og hvilke grep kan virke?

Det forteller Kornelia, som var ansvarlig for @dnb_ung og som nå jobber som rådgiver om i dette foredraget.

Kristian Thommassen

13.30 – 14:00

Snapchat:
Hvordan utnytte mulighetene nå?

Kristian Lohne Thomassen

Falk Media AS

Snapchat er Norges nest største sosiale medier-kanal, med store brukergrupper blant unge voksne. Likevel er det få som utnytter de kommersielle mulighetene som ligger her.

I dette foredraget vil Kristian L. Thomassen vise hvordan Snapchat kan brukes til salg og markedsføring, uten å irritere brukerne, men ved å bli en del av samtalene folk har på Snap. Kristian jobber daglig med markedsføring i digitale kanaler og vil vise konkrete case.

Jan Solli storehaug

14.30 – 15:00

LinkedIn:
10 tips til innhold som engasjerer B2B.

Jan Sollid Storehaug

Daglig leder Tenk Digitalt AS
 

Under én prosent av medlemsmassen til LinkedIn er synlige. 99 % sitter i skyggen.

Det gjør at du og din virksomhet med enkle grep raskt kan få stor organisk rekkevidde og økt nettverk på denne plattformen. Dette kan føre til partnerskap, salg og ansettelser.

Men hvordan gjøre det i praksis? Jan Sollid Storehaug har 28.850 følgere på LinkedIn og vil dele med deg sine beste tips på hva som virker best og hvilke feil du bør unngå.

 

vilde-regine-tellnes

15.00 – 15:30

Vilde Regine Tellnes

Gründer av «salatveggen» Healty Eats Bærekraftig merkevarebygging i praksis

Uten kunnskap, kontakter eller kontanter valgte 25-årige Vilde å gå «all inn» med sitt eget selskap Healthy Eats. I 2021 var hun på Dagens Næringslivs «30 under 30»-liste.

Forretningsidéen er å tilby folk sunn mat mens de er på farten, med «salatvegger» der du kan få fersk, sunn og bærekraftig mat til en god pris.

Nylig hentet hun inn åtte millioner kroner for å ekspandere til flere byer og land.

I dette foredraget forteller hun om sin gründerreise og hvilke erfaringer hun har gjort underveis når det gjelder merkevare, synlighet og PR.

Et energisk foredrag som vil være nyttig både for deg som jobber i en etablert virksomhet, for deg som er eller vil bli gründer eller for deg som bare vil bli inspirert!

Hva koster det?

Ord.pris: 3500,- (+mva)
EarlyBird: 2995,- (frem til 19. april)
Kampanje: 3 for 2 (11.-20.april)

Meld på flere fra din bedrift og få grupperabatt!
Nå er kanskje den rette tiden for å danne et felles grunnlag og forståelse av merkevaren dere forvalter for hele avdelingen?

Er dere tre interesserte? Få 20 % rabatt!
Er dere fem interesserte? Få 25 %  rabatt!
Er dere 10 interesserte? Få 50 % rabatt!
 
Ved kjøp av tre eller flere billetter, send en epost til julie@vican.no med deltakter- og faktureringsinformasjon
 
 
hånd

Hvem passer konferansen for?

Konferansen passer for deg som:

  • Er ansvarlig for markedsføring, salg og merkevarebygging
  • Jobber med sosiale og digitale medier til daglig og vil bli oppdatert og inspirert.
  • Vil øke bedriftens synlighet i markedet og bygge sterke merkevarer.
  • Trenger flere argument for å overbevise sjefen om å satse mer på digital markedsføring.
  • Jobber i en virksomhet som vil bli en mer synlig og attraktiv arbeidsplass.
Konferansen kan også være startskuddet for deg som ikke er så erfaren i det digitale landskapet ennå, og som ønsker hjelp og inspirasjon!

Konferansen starter om:

  • days
  • hours
  • minutes
  • seconds

Ikke gå glipp av denne konferansen i digital merkevarebygging og kommunikasjon!